Kompozycja Od zdjecia do arcydziela kozdar, Ksiazki, Bezdroża

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Idź do• Spis treści• Przykładowy rozdział• SkorowidzKatalog książek• Katalog online• Zamów drukowanykatalogTwój koszyk• Dodaj do koszykaCennik i informacje• Zamów informacjeo nowościach• Zamów cennikCzytelnia• Fragmenty książekonlineKompozycja. Od zdjęciado arcydziełaAutor: Laurie Excell, John Batdorff, David Brommer,Rick Rickman, Steve SimonTłumaczenie: Piotr CieślakISBN: 978-83-246-3236-7Tytuł oryginału:Composition: From Snapshots to Great ShotsFormat: 200×230, stron: 272Twórz doskonałe zdjęcia za każdym razem, gdy sięgasz po aparat!• Jak mistrzowsko komponować elementy w kadrze?• Jak umiejętnie grać światłem, cieniem i kolorem?• Jak twórczo wykorzystać linie, kształty lub perspektywę?Choć to światło nadaje obrazowi określony nastrój i dramaturgię, a z uchwyconych obiektówwydobywa ich kształt, formę i fakturę, dopiero kompozycja jest tym, co przesądza o jakościfotografii. To właśnie gra szczegółów – magia tańczących w kadrze linii, kontrastów, kolorów, smugświatła i cienia – sprawia, że zdjęcie skutecznie przyciąga wzrok odbiorców. Zręcznie zaaranżowanascena fotografii wydobywa jej głębię, nadaje jej treść i sprawia, że za perfekcyjnym technicznieobrazem idzie także ciekawa historia. Zatem Twoja droga od zwyczajnie dobrych do naprawdęrobiących wrażenie zdjęć zacznie się wtedy, gdy nauczysz się doskonale wykorzystywać siłętkwiącą w świetle i opanujesz sztukę twórczej kompozycji. Jeśli marzysz o tym, aby robić doskonałezdjęcia za każdym razem, gdy sięgasz po aparat ? oto książka, dzięki której stanie się to możliwe!Zaczniesz od niezbędnych fundamentów, czyli opanowania kwestii technicznych, takich jakintuicyjna obsługa aparatu czy rozpoznanie cech różnych obiektywów i filtrów. Przeczytasz takżena temat „trójkąta ekspozycji” ? wzajemnych zależności między przysłoną, czasem naświetlaniaoraz czułością matrycy. Zrozumiesz zasady aranżacji poszczególnych elementów w kadrze,poznasz najważniejsze reguły kompozycji, a także przyjrzysz się liniom, kształtom, barwomi deseniom oraz ich roli w kierowaniu wzroku widza ku najważniejszym aspektom zdjęciai wywoływaniu w nim określonych emocji. Dowiesz się, jak twórczo wykorzystywać położenie liniihoryzontu, orientację ujęcia, kąt ułożenia aparatu czy też perspektywę. Następnie przejdziesz doczęści książki napisanej przez zawodowych fotografików, którzy specjalizują się w różnychdziedzinach tej sztuki. Każdy z nich szczodrze podzielił się swoją wiedzą i doświadczeniem natemat kompozycji oraz jej związków z umiejętnym przedstawieniem określonego rodzaju tematu.Każdy rozdział jest naszpikowanym wiedzą przewodnikiem, zawierającym opis takich zagadnień, jak:• „trójkąt ekspozycji” i inne elementy techniczne mające wpływ na kompozycję• gra świateł i cieni oraz jej rola w kierowaniu wzroku widza• linie i kształty prowadzące odbiorcę ku najważniejszym elementom zdjęcia• rola barw – pochodnych lub dopełniających - w kreowaniu indywidualnego spojrzeniana temat• zależności przestrzenne i położenie tematu w obrębie kadru na zdjęciach portretowych,krajobrazowych oraz fotografiach akcjiOpanuj sztukę twórczej kompozycji i twórz zachwycające,prawdziwie artystyczne fotografie!KontaktHelion SAul. Kościuszki 1c44-100 Gliwicetel. 32 230 98 63e-mail: helion@helion.pl© Helion 1991–2011Spis treściWSTĘPROZDZIAŁ 1. SPRZĘTUżywany sprzęt ma bezpośredni wpływ na styl fotografowaniaRozważania nad sprzętemRozważania nad sprzętemCo noszę w plecaku?Lista dziesięciu ulubionych funkcji aparatuZadania z rozdziału 1.811111214163339ROZDZIAŁ 2. TRÓJKĄT EKSPOZYCJICzułość ISO, przysłona i czas naświetlaniaoraz ich wzajemne zależności w kontekście oświetleniaRozważania nad kadremTrójkąt ekspozycjiZadania z rozdziału 2.4343464863ROZDZIAŁ 3. ŚWIATŁOŚwiatło: najważniejszy składnik każdej fotografii!Rozważania nad kadremRozważania nad kadremJakość i ilość światłaKierunek światłaKompensacja ekspozycjiZadania z rozdziału 3.6767687072808488ROZDZIAŁ 4. LINIE, FAKTURY I KSZTAŁTYLinie, bryły i faktura obiektów to kierunkowskazy,które prowadzą wzrok widza w obrębie kadru aż do głównego tematu kompozycjiRozważania nad kadremRozważania nad kadremKrzyweLinieDesenieNaturalna oprawa919192949698103105SPIS TREŚCI5Ujęcie pionowe czy poziome?WarstwyZadania z rozdziału 4.107110112ROZDZIAŁ 5. KOLORTajniki koloru i jego wpływ na dynamikę oraz wymowę zdjęćRozważania nad kadremRozważania nad kadremKoło barwKolory dopełniająceKolory i emocjeCzerń i bielKolorowe desenieKolory a balans bieliZnaczenie koloruZadania z rozdziału 5.115115116118120122123126128129132134ROZDZIAŁ 6. ZALEŻNOŚCI PRZESTRZENNECo, gdzie, kiedy, jak i dlaczego, czyli wszystko o dobrej kompozycji zdjęciaRozważania nad kadremRozważania nad kadremPunkt widzeniaPrzestrzeńSkalaPerspektywaZbliżenie czy fotografia środowiskowa?HoryzontAranżacja tematuZadania z rozdziału 6.137137138140142143146146150154156158ROZDZIAŁ 7. CZERŃ I BIELNauka widzenia w czerni i bieliRozważania nad kadremRozważania nad kadremKiedy warto się zdecydować na czerń i biel?Jak oswoić się ze światem widzianym w czerni i bieli?Nastaw się na fotografowanieKlamka zapada i co dalej, czyli moja analiza scenyMoje ustawienia aparatuEdycja zdjęć z myślą o czerni i bieli1611611621641661661731741771816KO M P O Z YC J A . O D Z D J Ę C I A D O A R C YD Z I E Ł AMój sprzętBaw się dobrze, łam regułyZadania z rozdziału 7.183184185ROZDZIAŁ 8. KOMPOZYCJA W FOTOGRAFII SPORTOWEJInna niż wszystkieRozważania nad kadremRozważania nad kadremJak opanować skomplikowane aspekty fotografii sportowej?Jak radzić sobie z dynamiką akcji?Dwa najważniejsze pytaniaUcz się na błędachZadania z rozdziału 8.187187188190192193197206211ROZDZIAŁ 9. NIE TYLKO REGUŁA TRÓJPODZIAŁUSzczypta historii, odrobina psychologii oraz rola treści i pustej przestrzeni w kadrzeRozważania nad kadremRozważania nad kadremO początkach kompozycjiDoskonałą kompozycję mamy w genach!Dekonstrukcja i psychologia kompozycjiZagospodarowanie przestrzeniKilka uwag o kadrowaniu i drukowaniuZadania z rozdziału 9.213213214216218220224228235237ROZDZIAŁ 10. TANIEC Z KOMPOZYCJĄRozważania nad kadremRozważania nad kadremTaniecPraca nad scenąZmiana punktu widzeniaWłaściwy momentWybory i ograniczeniaCierpliwość popłacaOceniaj swoje pracePodążaj za magiąIntuicja przychodzi z doświadczeniemZadania z rozdziału 10.239240242244246248250252255257257260261SKOROWIDZ262SPIS TREŚCI7 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • motyleq.opx.pl